=======================
5: INFO AND OTHER STUFF
=======================
5.1 Palette List
This is a list of all of the palette numbers and thier uses. Palettes
affect 3 different things (I'll use the stripper for an example
because that's the most used for palette change): The backround (skin)
the foreground (suit) and fore-foreground (just a name I made up)
affects stuff like money, accessories, etc.
0 Normal
1 This can make a sprite multi-player only, also a light color.
2 Everything is red. Most often used as a light color.
3 Normal on sprites, but if applied to a SE 7 that will transport
underwater, you will swin in muck instead of water. Also, set this
to the floor and cieling of a BIGORBIT parallax cieling and/or
floor, and you won't die when you enter the sector.
4 Everything is solid black
5 Normal
6 Night vision look (you wouldn't normally use this, it's for the game
to designate night vision. You could use it, though.)
7 Everything has a greenish-yellow tint. Can be used for yellow
lights.
8 Everything is light green.
9 Normal.
10 Foreground is red.
11 Foreground is light green.
12 Foreground is light grey.
13 Foreground is dark grey.
14 Foreground is dark green.
15 Foreground is brown.
16 Foreground is dark blue.
17 Backround blue, foreground green.
18 Same as 11.
19 Backround red, foreground grey.
20 Backround blue, foreground grey.
21 This does a bunch of things. On most, turns foreground red. BUT,
use this palette to change a regular boss to a mini-boss (doesn't end
game if killed) or to make a (lemme get my manual out, here...oh
yeah...)
an assault trooper an assault captain.
22 Foreground is light grey
23 Foreground is yellow.
24 Normal.
25 Fore-foreground is red.
5.2 Facts On Dimensions
Это я выдрал из базы сообщений Apogee, автор - Per-Erik Nilsson
(perni@lysator.liu.se) Все это измерено в единицах, на которые
поднимают/опускают клавиши PgUp/PgDn. Для стрельбы прицеливание
вверх-вниз не использовалось.
Мера Дюк стоит Дюк присел
Минимальная высота сектора для Дюка 11* 6
Макс. высота, на к-рую Дюк заходит 3 0
Макс. высота стены, к-рую Дюк перестреливает 8(9)** 3(4)**
Мин. высота потолка, под к-рым Дюк прострелит 10(9)** 5(4)**
То же, но с RPG 11 6
Макс. высота прыжка Дюка 20 0
Мин. высота стены, на к-рой стоит мина 10 4
* Дюк войдет и в сектор высоты 10, но автоматически присядет.
** Второе число - когда только некоторые выстрелы пройдут
5.3 Sound List
Я не собираюсь давать полный список звуков - читайте DEFS.CON, со
строки 646.
5.4 Quick SE Number List
0: Rotate sector
1: Rotate point for SE 0
2: Earthquake
3: Random lights after shot out
4: Random lights
5: Reserved
6: Subway engine
7: Transport
8: Up open door lights
9: Down open door lights
10: Door auto close (set Hitag to delay)
11: Swinging Door
12: Light switch
13: Hole maker, floor lowerer
14: Subway car
15: Sliding door (ST 25)
16: Reserved
17: Elevator transport (ST 15)
18: Reserved
19: Lower cieling when explosion hits sector
20: Stretch sector (ST 27)
21: Drop floor (ST 28)
22: Prong for teeth doors
23: Reserved
24: Conveyor belt of water current
25: Crusher
26: Reserved
27: Camera for playback
28: Reserved
29: Float sector
30: 2 way train (ST 31)
31: Floor rise
32: Cieling lower
33: Jibs for earthquakes
34: Shooter
5.5 Quick Sector Tag Guide
1: On top of water
2: Underwater
9: Sliding Star Trek door
15: Elevator transport (SE 17)
16: Elevator platform down
17: Elevator platform up
18: Elevator down
19: Elevator up
20: DOOM-door
21: Down door
22: Split from middle door
23: Swing door
25: Sliding door
26: Splitting Star Trek door
27: Stretch sector (SE 21)
28: Drop floor (SE 21)
29: Teeth door prong (SE 22)
30: Rotate-rise sector
31: 2-way train
10+: Play sound when player walks on sector (+ is sound #)
32767: Secret room
65535: End level
5.6 Hints And Tips
1. Ставьте много спрайтов. Без них жить плохо.
2. Используйте тени. Много теней. Это круто!
3. Hе давайте зеркалам "видеть" друг друга, это проблематично.
4. " " " камерам "видеть" друг друга, будут пробемы.
5. ЧАСТО СОХРАHЯЙТЕСЬ!!! BUILD вылетает очень часто, особенно под
Win'95. Сохраняйтесь каждые 2-3 минуты, пусть это войдет в
привычку.
6. HЕ пускайте BUILD под Win'95! При этом он чаще вылетает!
7. Делайте сюрпризы. Пускай игрок почаще наступает на тачплейты, от
которых перед ним возникают монстры, или все взрывается. Пусть
C-9 вспыхивает прямо перед его носом, когда он идет что-нибудь
подобрать.
8. Если вам неочень хочется, не морочьте голову уровнями сложности.
Люди их редко используют.
9. Смотрите на чужие карты - воруйте идеи.
10. Желайте убить игрока!!!
Страница 123456789101112 <<< Предыдущая Следущая >>>Содержание