Главная > Игры > 3D Action >
FAQ по построению карт в Duke 3D [11/12]
=======================
5: INFO AND OTHER STUFF
=======================
5.1 Palette List
        This is a list of all of the palette numbers and thier uses.  Palettes
        affect 3 different things (I'll use the stripper for an example
        because that's the most used for palette change): The backround (skin)
        the foreground (suit) and fore-foreground (just a name I made up)
        affects stuff like money, accessories, etc.
        0 Normal
        1 This can make a sprite multi-player only, also a light color.
        2 Everything is red.  Most often used as a light color.
        3 Normal on sprites, but if applied to a SE 7 that will transport
        underwater, you will swin in muck instead of water.  Also, set this
        to the floor and cieling of a BIGORBIT parallax cieling and/or
        floor, and you won't die when you enter the sector.
        4 Everything is solid black
        5 Normal
        6 Night vision look (you wouldn't normally use this, it's for the game
        to designate night vision.  You could use it, though.)
        7 Everything has a greenish-yellow tint.  Can be used for yellow
lights.
        8 Everything is light green.
        9 Normal.
        10 Foreground is red.
        11 Foreground is light green.
        12 Foreground is light grey.
        13 Foreground is dark grey.
        14 Foreground is dark green.
        15 Foreground is brown.
        16 Foreground is dark blue.
        17 Backround blue, foreground green.
        18 Same as 11.
        19 Backround red, foreground grey.
        20 Backround blue, foreground grey.
        21 This does a bunch of things.  On most, turns foreground red.  BUT,
        use this palette to change a regular boss to a mini-boss (doesn't end
        game if killed) or to make a (lemme get my manual out, here...oh
yeah...)
        an assault trooper an assault captain.
        22 Foreground is light grey
        23 Foreground is yellow.
        24 Normal.
        25 Fore-foreground is red.

5.2 Facts On Dimensions

        Это я выдрал из базы сообщений  Apogee,  автор  -  Per-Erik  Nilsson
        (perni@lysator.liu.se) Все это  измерено  в  единицах,  на  которые
        поднимают/опускают  клавиши  PgUp/PgDn.  Для  стрельбы  прицеливание
        вверх-вниз не использовалось.

        Мера                                      Дюк стоит       Дюк присел
        Минимальная высота сектора для Дюка          11*            6
        Макс. высота, на к-рую Дюк заходит            3             0
        Макс. высота стены, к-рую Дюк перестреливает  8(9)**        3(4)**
        Мин. высота потолка, под к-рым Дюк прострелит 10(9)**       5(4)**
        То же, но с RPG                               11            6
        Макс. высота прыжка Дюка                      20            0
        Мин. высота стены, на к-рой стоит мина        10            4

        *  Дюк войдет и в сектор высоты 10, но автоматически присядет.
        ** Второе число - когда только некоторые выстрелы пройдут

5.3 Sound List

        Я не собираюсь давать полный список  звуков - читайте  DEFS.CON,  со
        строки 646.

5.4 Quick SE Number List
        0: Rotate sector
        1: Rotate point for SE 0
        2: Earthquake
        3: Random lights after shot out
        4: Random lights
        5: Reserved
        6: Subway engine
        7: Transport
        8: Up open door lights
        9: Down open door lights
        10: Door auto close (set Hitag to delay)
        11: Swinging Door
        12: Light switch
        13: Hole maker, floor lowerer
        14: Subway car
        15: Sliding door (ST 25)
        16: Reserved
        17: Elevator transport (ST 15)
        18: Reserved
        19: Lower cieling when explosion hits sector
        20: Stretch sector (ST 27)
        21: Drop floor (ST 28)
        22: Prong for teeth doors
        23: Reserved
        24: Conveyor belt of water current
        25: Crusher
        26: Reserved
        27: Camera for playback
        28: Reserved
        29: Float sector
        30: 2 way train (ST 31)
        31: Floor rise
        32: Cieling lower
        33: Jibs for earthquakes
        34: Shooter

5.5 Quick Sector Tag Guide
        1: On top of water
        2: Underwater
        9: Sliding Star Trek door
        15: Elevator transport (SE 17)
        16: Elevator platform down
        17: Elevator platform up
        18: Elevator down
        19: Elevator up
        20: DOOM-door
        21: Down door
        22: Split from middle door
        23: Swing door
        25: Sliding door
        26: Splitting Star Trek door
        27: Stretch sector (SE 21)
        28: Drop floor (SE 21)
        29: Teeth door prong (SE 22)
        30: Rotate-rise sector
        31: 2-way train
        10+: Play sound when player walks on sector (+ is sound #)
        32767: Secret room
        65535: End level

5.6 Hints And Tips

        1. Ставьте много спрайтов. Без них жить плохо.
        2. Используйте тени. Много теней. Это круто!
        3. Hе давайте зеркалам "видеть" друг друга, это проблематично.
        4.   "    "   "     камерам "видеть" друг друга, будут пробемы.
        5. ЧАСТО СОХРАHЯЙТЕСЬ!!! BUILD вылетает очень  часто,  особенно  под
           Win'95. Сохраняйтесь  каждые  2-3  минуты,  пусть  это  войдет  в
           привычку.
        6. HЕ пускайте BUILD под Win'95! При этом он чаще вылетает!
        7. Делайте сюрпризы. Пускай игрок почаще наступает на  тачплейты, от
           которых перед ним возникают монстры, или  все  взрывается.  Пусть
           C-9 вспыхивает прямо перед его носом, когда  он  идет  что-нибудь
           подобрать.
        8. Если вам неочень хочется, не морочьте голову уровнями  сложности.
           Люди их редко используют.
        9. Смотрите на чужие карты - воруйте идеи.
        10. Желайте убить игрока!!!


Страница 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 <<< Предыдущая Следущая >>> Содержание


Украинская Баннерная Сеть

Главная  Алфавитный индекс  Справка  Добавить FAQ  E-mail
Новости  Поиск по сайту

Copyright © 2001 - 2003 Olexandr Slobodyan.
Сайт создан в системе uCoz