ƒес¤ть дн≥в на бюджет.

31 грудн¤ зак≥нчуЇтьс¤ терм≥н д≥њ закону про державний бюджет на 2009 р≥к, а ф≥нальна верс≥¤ бюджету-2010 дос≥ не подана ур¤дом у парламент. ј вона маЇ ще пройти три читанн¤ у бюджетному ком≥тет≥ ¬ерховноњ ради.

¬≥дпов≥дальний за п≥дготовку бюджету - м≥н≥стр ф≥нанс≥в, ¤кого в ур¤д≥ ёл≥њ “имошенко немаЇ вже близько року.

Ѕюджетний саботаж ставить п≥д загрозу ф≥нансуванн¤ соц≥альних програм, виплату зарплат, пенс≥й, стипенд≥й, а також проведенн¤ вибор≥в президента.

” раз≥ в≥дсутност≥ головного ф≥нансового документа крањна буде жити за "лекалами" попереднього бюджетного пер≥оду.

÷е означаЇ, що щом≥с¤чн≥ видатки бюджету не можуть перевищувати 1/12 р≥чних витрат попереднього пер≥оду ≥ т≥льки за тими статт¤ми, ¤к≥ зб≥гаютьс¤ ≥ в проект≥ бюджету-2010, ≥ у ф≥нплан≥-2009. ≤нш≥ витрати не передбачен≥.

„ому зат¤гуЇтьс¤ процес? ѕричина - у небажанн≥ ур¤ду представити реальний бюджет напередодн≥ президентських вибор≥в, оск≥льки у 2009 роц≥ доходи бюджету впали б≥льш н≥ж на 12%, витрати зросли на 3,5%, а деф≥цит ф≥нансувавс¤ за рахунок кредит≥в ћ¬‘ ≥ —в≥тового банку.

—итуац≥¤ з наповненн¤м бюджету катастроф≥чна. «меншенн¤ бази оподаткуванн¤ через пог≥ршенн¤ прибутковост≥ п≥дприЇмств, пад≥нн¤ реальних доход≥в населенн¤ ≥ скороченн¤ внутр≥шнього попиту призвели до зменшенн¤ дох≥дноњ частини бюджету ≥ зростанн¤ його деф≥циту до 24 м≥ль¤рд≥в гривень.

÷е Ї св≥домим приховуванн¤м реальноњ економ≥чноњ ситуац≥њ в ”крањн≥ перед виборц¤ми, адже у новому бюджет≥ ур¤ду доведетьс¤ ур≥зати соц≥альн≥ витрати. ÷е вкрай непопул¤рний зах≥д, ¤кий завдасть нищ≥вного удару по попул≥стським за¤вам д≥ючого прем'Їра та њњ президентським перспективам.

як тут не згадати попередженн¤ колишнього м≥н≥стра ф≥нанс≥в ¬≥ктора ѕинзеника?

«г≥дно з  онституц≥Їю, в≥дсутн≥сть бюджету на наступний р≥к або перегл¤д терм≥н≥в його д≥њ можлив≥ лише при введенн≥ воЇнного стану в крањн≥, оголошенн≥ надзвичайного стану, техногенноњ або еколог≥чноњ катастрофи.

¬ ”крањн≥ про це н≥хто не за¤вл¤в, тому безд≥¤льн≥сть ¬ерховноњ ради ≥ ур¤ду Ї в≥двертим саботажем та ≥нструментом ≥нтриг пол≥тичних сил, представлених у парламент≥, навколо ф≥нансових поток≥в ≥ розпод≥лу бюджетного ф≥нансуванн¤.

” парламент≥ в≥дсутн≥й консенсус з основних напр¤мк≥в бюджетноњ пол≥тики, оц≥нки ефективност≥ бюджетних програм, не представлена ур¤дом програма соц≥ально-економ≥чного розвитку на середньо- та довгострокову перспективу.

¬се це св≥дчить про повну непрофес≥йн≥сть влади ≥ бажанн¤ у ручному режим≥ керувати крањною та процесом вибор≥в президента. ” ¬ерховноњ ради залишилос¤ дес¤ть дн≥в дл¤ ухваленн¤ бюджету на 2010 р≥к.

Ќеобх≥дно, щоб виконанн¤ бюджетного законодавства сто¤ло на першому м≥сц≥. ƒванадц¤ть тис¤ч м≥сцевих бюджет≥в ≥ 46 м≥льйон≥в украњнц≥в не повинн≥ залежати в≥д пол≥тичних чвар.

¬олодимир ЎемаЇв - економ≥ст, 21.XII.2009


„итайте також:
“имошенко зробила виклик сусп≥льству
Ќов≥ газов≥ контракти: кр≥посне право дл¤ ”крањни
ћ≥раж атомного  увейту

≤нш≥ статт≥...


© 2005-2009, ≈коном≥чна правда.
¬икористанн¤ матер≥ал≥в сайту лише за умови посиланн¤ (дл¤ ≥нтернет-видань - г≥перпосиланн¤) на "≈коном≥чну правду" - www.epravda.com.ua.

ѕост≥йне посиланн¤ ц≥Їњ статт≥:: http://www.epravda.com.ua/columns/4b2f52413c11a/

Сайт создан в системе uCoz