√оловна > ћереж≥ > Internet >
як боротис¤ з поштовим спамом

From: Vladimir Afanasiev, afan@elnet.msk.ru (16 Sep 97)
Subj: як боротис¤ з поштовим спамом !!!

                               ѕопередженн¤

  1. ÷≥ поради адресован≥ виключно користувачам. —под≥ваюс¤, що згодом 
хто-небудь з адм≥н≥стратор≥в поштових машин в≥зьме на себе випуск аналог≥чноњ 
≥нструкц≥њ дл¤ своњх колег. 
  2. ѕ≥д спамом тут розум≥Їтьс¤ виключно масова розсилка по e-mail небажаноњ 
дл¤ одержувач≥в, але _зм≥стовноњ_ ≥нформац≥њ (головним чином реклами). —пос≥б 
зашкодити будь-кому, п≥дписавши його за допомогою спец≥альноњ програми на р¤д 
пожвавлених лист≥в розсилки - це окрема проблема, дл¤ нењ потр≥бен ≥ окремий 
терм≥н (мейл-бомбардуванн¤). 

                  „ого робити н≥ в ¤кому раз≥ не треба

Ќе в≥дправл¤йте н≥чого самому спамеру - тим самим ви даЇте йому знати,
що ваша адреса реально ≥снуЇ ≥ поступаюча туди пошта читаЇтьс¤ власником. 
якщо в його лист≥ сказано, що ви можете виключити себе з листа, пославши 
на певну адресу команду remove - в б≥льшост≥ випадк≥в це брехн¤. 
ѕослухавшись такоњ поради, ви т≥льки п≥дтвердите можлив≥сть використанн¤ 
вашоњ адреси дл¤ подальших розсилок. Ќебажано також використовувати проти 
нього мейл-бомбардуванн¤ (в≥дправку лист≥в великого розм≥ру або багатьох 
лист≥в, заповнених см≥тт¤м), оск≥льки:  

  1. «авжди Ї ≥мов≥рн≥сть, що ви неправильно визначили м≥сце
знаходженн¤ спамера ≥ постраждають н≥ в чому не повинн≥ люди. 
  2. Ѕезглуздою роботою завантажуЇтьс¤ не т≥льки сервер одержувача, але
≥ ваш провайдер, а також вс≥ транзитн≥ вузли. 
  3. Ќавр¤д чи можна з –ос≥њ серйозно перевантажити сервер в —Ўј -
занадто нер≥вна товщина канал≥в. 

                       ўо, можливо, варто зробити

¬≥зьм≥ть безкоштовний поштовий ¤щик (наприклад, на Hotmail або
NetAddress) ≥ вказуйте цю адресу скр≥зь, де Ї небезпека витоку
≥нформац≥њ до спамер≥в: в пол≥ e-mail настройок вашого news-reader, в
¤кост≥ паролю на anonymous FTP, в анкетах при реЇстрац≥њ на WWW серверах. 
—в≥й основний e-mail не пов≥домл¤йте н≥кому, кр≥м друз≥в. 

                          ўо потр≥бно зробити

¬знайте, ¤к ставитьс¤ до спаму ваш провайдер. ћожливо, вам треба просто 
пересилати так≥ листи в в≥дпов≥дну службу. якщо це не так (що, на жаль, 
б≥льш ймов≥рно) - де¤к≥ заходи можна зробити самост≥йно.
™ три р≥зновиди спама, кожен з ¤ких вимагаЇ свого методу боротьби. 

  1. Ћисти, що м≥ст¤ть ¤к≥-небудь реальн≥ дан≥ про в≥дправника.
    ¬ принцип≥, проти них можна застосувати поштов≥ ф≥льтри. ќсновна
проблема пол¤гаЇ в тому, що зараз вже практично немаЇ спама з чесно
проставленим полем From, ≥ отримати необх≥дну ≥нформац≥ю можна
т≥льки з пол≥в Received. ¬ той же час, мен≥ нев≥домий жоден
поштовий кл≥Їнт п≥д Win'95, коректно працюючий з кирилицею, ≥ в той
же час маЇ досить гнучку систему ф≥льтрац≥њ (в тому числ≥ по
службових пол¤х). ћабуть, в даний момент найкращим виходом
Ї використанн¤ Netscape Messenger, що входить в склад Netscape
Communicator, з настройкою ф≥льтра на слово "remove" в т≥л≥ листа
(див. вище).
    –≥зновид цього методу - безкоштовний поштовий ¤щик на
www.usa.net з forward'ом лист≥в зв≥дти на вашу основну адресу п≥сл¤
в≥дпов≥дноњ ф≥льтрац≥њ (пукнт "Mail Rules" в меню сервера). 
  2. Ћисти з тимчасових лог≥н≥в, вз¤тих спец≥ально дл¤ таких розсилок.
¬ пол≥ From можуть м≥стити ≥ вимишлену адресу, однак по повному
заголовку листа нескладно встановити, зв≥дки в≥н був в≥дправлений. 
    якщо Ї сумн≥ви - зроб≥ть traceroute на IP-адресу, вказану в
заголовку листа.
    Ќапевно, в цьому випадку Їдиним засобом Ї пересилка таких лист≥в 
провайдеру в≥дправника. Ќе чекайте ¤когось видимого ефекту - число спама, 
що отримуЇтьс¤ конкретно вами, навр¤д чи буде залежати в≥д к≥лькост≥ 
в≥дправлених вами скарг. «в'¤зок тут чисто статистичний - чим б≥льше 
провайдери отримують под≥бних лист≥в, тим швидше вони почнуть вживати 
заход≥в по запоб≥ганню спама (наприклад, шл¤хом обмеженн¤ числа лист≥в, 
¤к≥ користувач може в≥дправити за добу).
    ¬≥зьм≥ть лист з повним заголовком (в Netscape Messenger
необх≥дно включити режим View => Headers => All) ≥ направте його на
спец≥альну адресу, при його в≥дсутност≥ - на postmaster@domain_name.
јдреси прийому дл¤ пов≥домлень про некоректну повед≥нку користувач≥в
мають, зокрема: 
    AOL - abuse@aol.com
    UUNet - fraud@uu.net
    CompuServe - abuse@compuserve.com
    EarthLink - spam@earthlink.net 
  3. Ћисти, що не м≥ст¤ть в заголовку н≥¤ких реальних даних про
в≥дправника. Ќа жаль, ≥снують SMTP-сервери, що дозвол¤ють в≥дправл¤ти 
так≥ пов≥домленн¤. ÷¤ проблема не може бути вир≥шена на р≥вн≥ користувача. 
ƒопомогти може т≥льки ваш провайдер, не приймаючи пошту з "ненад≥йних" 
хост≥в. 

                            јльтернатива спаму

≤снуЇ спос≥б реклами, що дозвол¤Ї вам визначити число людей,
¤к≥ повинн≥ њњ побачити ≥ при цьому не порушуючий (з точки зору
б≥льшост≥ користувач≥в) мережевий етикет. —творивши свою WWW стор≥нку,
замовте розм≥щенн¤ на ¤кому-небудь попул¤рному сайт≥ вашого банера
(рекламноњ картинки з посиланн¤м на вашу homepage). Ќайкращ≥ вар≥анти
банерноњ реклами (близько $0.1-0.05 за в≥дв≥дуванн¤) пропонують "„ертови
 ул≥чки" (www.kulichki.ru) ≥ агентство "—упутник" (www.bannermarket.com).

=============================================================
ѕереклад - Olexandr Slobodyan, 09.II.2002



”краинска¤ Ѕаннерна¤ —еть

√оловна  јлфав≥тний ≥ндекс  ƒов≥дка  ƒодати FAQ  E-mail
Ќовини  ѕошук по сайту

Copyright © 2001 - 2002 Olexandr Slobodyan.
Сайт создан в системе uCoz