√оловна >  омп'ютери > ѕерифер≥¤ >
—каж≥ть, ¤к пройти в колонки?

—каж≥ть, ¤к пройти в колонки?

¬изнаЇмо, шл¤хи, ¤кими звук подорожуЇ в комп'ютер≥ дл¤ багатьох його власник≥в - повна загадка. ќбговорюючи, наприклад, з одним своњм знайомим куп≥влю нового CD-ROM-у дл¤ його машини, ¤ з≥ткнувс¤ з неодм≥нним ≥ незбагненним бажанн¤м цього знайомого придбати одночасно ≥ звукову карту.  арта йому була категорично не потр≥бна, принаймн≥, на той час - в ≥гри в≥н не грав, ≥нтернет-телефон≥Їю не балувавс¤... «'¤сувалос¤ у розмов≥, що знайомий ¤кимось чином д≥йшов до переконанн¤ - CD-ROM без звуковоњ карти не запрацюЇ. ÷е все ¤ пишу до того, що забобон≥в навколо звуковоњ п≥дсистеми комп'ютера ледь не б≥льше, н≥ж об'Їктивноњ ≥нформац≥њ.

“ут ¤ спробую описати схему подорожей звуку у традиц≥йному комп'ютер≥ та комп'ютер≥, ¤кий оч≥куЇтьс¤ в найближчому майбутньому - з≥ звуковою п≥дсистемою на баз≥ USB.

ѕочнемо з класики.

—хема об≥гу звуку у традиц≥йному персональному комп'ютер≥

“ут блакитний блок угор≥ зл≥ва - CD-ROM, жовтий блок внизу - звукова карта. «еленими л≥н≥¤ми показаний аналоговий звуковий сигнал, син≥ми - MIDI, чорними - цифра.

ѕочнемо з в≥дтворенн¤ компакт-диск≥в. ƒ≥йсно, в класичному випадку звуковий сигнал у цифров≥й форм≥ зчитуЇтьс¤ дисководом з поверхн≥ диска, безпосередньо всередин≥ накопичувача перетворюЇтьс¤ ÷јѕ-ом в аналоговий сигнал, ¤кий вже подаЇтьс¤ на внутр≥шн≥й вх≥д звуковоњ карти. “ут в≥н потрапл¤Ї в аналогов≥ м≥кшери ћ1 ≥ ћ2. « другого сигнал йде на п≥дсилювач ѕ— ≥ пот≥м на вих≥д карти, в колонки. « першого - в аналого-цифровий перетворювач (ј÷ѕ) карти, через ¤кий сигнал з CD може потрапити в цифров≥й форм≥ назад в комп'ютер. ƒозвол¤ти йому це робити не варто, бо комп'ютер може отримати звук в цифров≥й форм≥ безпосередньо з CD-ROM-у, причому у цьому випадку в≥н не буде попсований подв≥йним перетворенн¤м (÷јѕ+ј÷ѕ) ≥ проходом через м≥кшер.

ќтже, отримавши в цифров≥й форм≥ сигнал з в≥дтворювача компакт-диск≥в, процесор може загнати його в ÷јѕ звуковоњ карти, зв≥дки в≥н через той же м≥кшер потрапить в колонки. ÷ей спос≥б маЇ один ≥стотний плюс - ÷јѕ, ¤кий входить до складу CD-ROM, ¤к правило, не надто високоњ ¤кост≥. ј ось той, що у звуков≥й карт≥, сильно залежить в≥д вартост≥ карти. ¬≥дтворенн¤ компакт-диск≥в через нього здатне дати куди кращий звук, ¤кщо не поскупитис¤. я перев≥р¤в роботу комп'ютера в такому режим≥ з CD-плеЇром Toshiba 3501 та картою Gravis Ultrasound - ¤к≥сть ÷јѕ √рав≥су суб'Їктивно ви¤вилас¤ набагато кращою, н≥ж у CD-ROM.

¬т≥м, ми в≥двол≥клис¤. якими ще шл¤хами може рухатись звук в наш≥й схем≥? Ќаприклад, коли ми граЇмо у гру, музика надходить з в≥нчестера через процесор у синтезатор —»Ќ карти, ¤кий перетворюЇ окрем≥ музичн≥ команди в пот≥к цифрового звуку. ќстанн≥й же через спец≥альний ÷јѕ в аналогов≥й форм≥ знову надходить на м≥кшери, щоб через один з них потрапити в колонки. ќдночасно, через основний ÷јѕ звуковоњ карти, в той же м≥кшер потрапл¤ють звуков≥ ефекти - ус≥л¤к≥ постр≥ли, крики ≥ т.п. ѓм не потр≥бен синтезатор.

≤нод≥ синтезатор не потр≥бний ≥ при в≥дтворенн≥ музики. ¬ар≥ант перший - музика в MPEG. ƒл¤ нењ потр≥бен лише ÷јѕ, ≥ н≥чого б≥льше. ¬ар≥ант другий - MIDI або трекерна музика, синтезуЇма програмним способом. ” цьому випадку роль синтезатора виконуЇ центральний процесор, ≥ у звуков≥й карт≥ зад≥юЇтьс¤ лише ÷јѕ (ну ≥, звичайно, все той же багатостраждальний м≥кшер з п≥дсилювачем).

¬≥дзначимо, що у наш≥й схем≥ - ц≥лих три цифроаналогових перетворювача. ÷е ¤вний надлишок, але у систем≥ з аналоговим м≥кшируванн¤м ≥накше не можна - кожне джерело сигналу повинне бути або аналоговим в≥д початку, або м≥стити в соб≥ ÷јѕ. ƒорого ≥ нерозумно, плюс до того - не¤к≥сно, оск≥льки хороший ÷јѕ дуже дорогий, ≥ виробники, наприклад, дешевих CD-ROM-≥в, намагаютьс¤ на ньому заощаджувати.

÷е стало одн≥Їю з причин поступового переходу звуковоњ п≥дсистеми до наступного виду.

—хема об≥гу звуку у персональному комп'ютер≥ з≥ звуковою п≥дсистемою на баз≥ USB

” ц≥й схем≥ звуковоњ карти може зовс≥м не бути - все, що потр≥бно, розташовуЇтьс¤ безпосередньо в USB-колонках. ÷јѕ - всього один (той, що у плеЇр≥ компакт-диск≥в просто не використовуЇтьс¤), але зате - ¤к≥сний. „ерез те, що в≥н винесений з корпусу комп'ютера ≥ живитьс¤ в≥д власного джерела живленн¤, наводки на нього в≥д цифровоњ апаратури, в≥нчестера, флопп≥-диска ≥ т.п. зведен≥ до м≥н≥муму.

ƒо комп'ютера колонки п≥д'Їднуютьс¤ за допомогою ун≥версальноњ шини USB, по ¤к≥й звук залишаЇ машину у цифров≥й форм≥. ћ≥кшируванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ у цифр≥ центральним процесором. —интез зд≥йснюЇтьс¤ або ним же, або спец≥альною звуковою картою, ¤ка отримуЇ ≥нформац≥ю в≥д комп'ютера, а насинтезований звук видаЇ у цифр≥ назад в комп'ютер. ѕ≥сл¤ цифрового м≥кшируванн¤ в≥н надходить в порт USB ≥ дал≥ у колонки.

јвтор: ƒм≥тр≥й «авал≥ш≥н, IV.1999
ƒжурело: propc.dz.ru
ѕереклад: ”крFAQ, III.2012


”краинска¤ Ѕаннерна¤ —еть

√оловна  јлфав≥тний ≤ндекс  ƒов≥дка  ƒодати FAQ  E-mail
Ќовини  ѕошук по сайту

© ”крFAQ 2012
Сайт создан в системе uCoz